Hedef LGS 2023 eylem planını indirmek için => meb_iys_dosyalar/34/39/762599/dosyalar/2023_01/04111847_2023-Yillik-Eylem-Plani.docx
AYLAR |
|
YAPILACAK ÇALIŞMALAR |
EYLÜL |
1 |
Okuldaki "Hedef LGS 2023" koordinatörünün, kurum mebbis bilgileriyle sisteme kaydının yapılması.
|
2 |
8. sınıfta okuyan toplam öğrenci sayısının ve DYK'lara katılan 8. sınıf toplam öğrenci sayısının girişinin yapılması.
|
|
3 |
Okullarda akademik takip komisyonlarının belirlenmesi. Okul Akademik takip komisyonu tarafından "Lise Hazırlık Programı Yıllık Eylem Planı"nın oluşturulması. Oluşturulan planın dogmhedeflgs@gmail.com mail adresine gönderilmesi. |
|
4 |
Din Öğretimi Genel Müdürlüğünce yayınlanan "Hedef LGS 2023" projesi kapsamında hazırlık programının tanıtım çalışmalarının yapılması; Linkte yer alan tanıtım videosunun izletilmesi. |
|
5 |
LGS Hazırlık Programıyla İlgili Afiş Broşür, Sosyal medya Çalışmalarının Gerçekleştirilmesi; oluşturulan içeriklerin dogmhedeflgs@gmail.com mail adresine yollanması ve okul web sitesinden paylaşılması. |
|
6 |
HEDEF LGS Koordinasyon Odasında bulunacak olan HEDEF LGS Klasörü nün yıl içerisinde gerekli belgelerin yer alacak şekilde oluşturulması.
|
|
|
7 |
KTS'de belirtilen aylık çalışmaların uygulanması ve sisteme rapor girişinin yapılması. |
EKİM |
1 |
Okul akademik takip komisyonu tarafından DYK çalışmalarının değerlendirileceği Sınav takviminin oluşturulması. "Performans Değerlendirme Sınav Takvimi" ile ilgili afiş, broşür ve sosyal medya çalışmalarının gerçekleştirilmesi. Uygulanan sınavların "DÖGM Bilgi Sistemi Hedef LGS 2023" alanında bulunan Deneme Sınavları bölümüne eklenmesi. |
2 |
Okul web sayfasında Hedef LGS 2022 projesine ait bir menünün açılması. Yapılacak çalışmaların bu menü altında yayınlanması. |
|
3 |
İlinde yer alan en başarılı İmam Hatip Liselerine yönelik tanıtım ve bilgilendirme yapılması. İmam Hatip Liselerinin program çeşitliliğini ve imkanlarını anlatan afiş , video vb. hazırlanması.
|
|
4 |
MEB'in aylık olarak Yayınladığı Örnek soruların branş performans değerlendirme sınavları olarak öğrencilere çözdürülmesi. |
|
|
5 |
KTS'de belirtilen aylık çalışmaların uygulanması ve sisteme rapor girişinin yapılması. |
|
6 |
2022 LGS'de okul ve ilçe birimcimizin 8. Sınıf öğrencileriyle buluşturulması. |
KASIM |
1 |
Öngörülen ara dönem kamp programının planlanması ve imkanlar dahilinde online veya yüz yüze uygulanması. |
2 |
Soru çözmede karşılaşılan güçlükler, çözerken yapılan yanlışlar ve soru çözüm teknikleri ile ilgili bir bilgilendirme yapılması. (Etkili soru çözme etkinliği) Verimli- etkili ders çalışma broşürlerinin hazırlanarak paylaşılması. |
|
3 |
Okulunuzda yürütülen LGS hazırlık programıyla ilgili, veli bilgilendirme çalışmasının yapılması. Gerçekleştirilen bilgilendirme çalışmasının görsellerinin okul web sitesinde yayınlanması. |
|
4 |
"Öğrenci Koçluğu" çalışması yürüten öğretmenlere; http://dinogretimi.meb.gov.tr/Hedef2021.aspx adresinde "Öğrenci Koçluğu" bölümünde yer alan "Öğrenci Koçluk Değerlendirme Dosyası"nın teslim edilmesi. |
|
5 |
İlinde yer alan en başarılı İmam Hatip Liselerine yönelik tanıtım ve bilgilendirme yapılması. İmam Hatip Liselerinin program çeşitliliğini ve imkanlarını anlatan afiş , video vb. hazırlanması.
|
|
6 |
KTS'de belirtilen aylık çalışmaların uygulanması ve sisteme rapor girişinin yapılması. |
|
ARALIK |
1 |
8. sınıf öğrenci ve öğretmenlerine yönelik motivasyon amaçlı gezi düzenlenmesi. |
2 |
İmam Hatip Liseleri program çeşitliliğini anlatan çalışmaların öğrenci ve velilere izletilmesi
|
|
3 |
Rehberlik servisi tarafından hazırlanan zaman yönetimi broşürünün paylaşılması
|
|
4 |
Kitap okuma projelerinin titizlikle planlanıp takip edilmesi. Online veya yüz yüze olarak yazar kitap buluşmalarının yapılması.
|
|
|
5 |
KTS'de belirtilen aylık çalışmaların uygulanması ve sisteme rapor girişinin yapılması. |
OCAK |
1 |
İstenilen seviyede olmayan öğrencilerin velileri okula davet edilerek sorunların çözümüne yönelik görüşülmesi.
|
2 |
Yarıyıl tatilinde ders bazlı Kış Kamplarının planlaması
|
|
3 |
KTS'de belirtilen aylık çalışmaların uygulanması ve sisteme rapor girişinin yapılması. |
|
ŞUBAT |
1 |
Türkiye Geneli Performans İzleme Sınavı uygulamasının gerçekleştirilmesi.
|
2 |
Kamp çalışmalarının değerlendirilmesi, rapor olarak sunulması. rapor formatı |
|
4 |
LGS'de yer alan derslerin öğretmenleriyle toplantı yapılarak ders bazındaki özel sorunların tespit edilmesi ve gerekli tedbirlerin alınması
|
|
5 |
Hedef LGS 6. ve 7. Sınıf çalışma gruplarının Performans Değerlendirme sınav sonuçlarının analizinin yapılması. Öğretmen ve velilerle analiz edilen sonuçların değerlendirilmesi.
|
|
|
6 |
KTS'de belirtilen aylık çalışmaların uygulanması ve sisteme rapor girişinin yapılması. |
7 |
Akademik Takip Komisyonunca, 8. Sınıflara 1. Dönemde uygulanan Performans Değerlendirme Sınavlarının (İstatiksel verileri, ağırlıklı ortalamalar, okul- sınıf net ortalamaları, öğrenci bazlı değerlendirmeler) analizlerinin yapılması. |
|
MART |
1 |
8. sınıflara yönelik daha önce lise sınavlarında çıkmış sorulardan oluşan seviye tespit sınavının uygulanması.
|
2 |
Ünite bazlı kavram kazanım haritaları oluşturulup, okullarca belirlenen Hedef 2023 LGS panolarına asılması.
|
|
3 |
Sınav Kaygısı ve baş etme yolları ile ilgili rehberlik servisi tarafından program (seminer) hazırlanması. Sınav Dönemi Ebeveynliği ile ilgili uzman görüşlerinin velilere iletilmesi.
|
|
4 |
Din Öğretiminden sorumlu Şube Müdürü başkanlığında İmam Hatip okullarında görev yapan öğretmenlerden il bazlı zümre kurulunun toplantısının gerçekleştirilmesi. DYK, bir üst öğrenime hazırlık çalışmaları, kamplar toplantılar vb. alanlarda akademik tedbirlerin alınması. Alınan kararların KTS'ye girilmesi.
|
|
5 |
Mesleki rehberlik kapsamında kariyer buluşmaları , Mesleğimde 1 gün programlarının gerçekleştirilmesi.
|
|
|
6 |
KTS'de belirtilen aylık çalışmaların uygulanması ve sisteme rapor girişinin yapılması. |
NİSAN |
1 |
Öngörülen ara dönem kamp programının planlanması. Ara dönem "Soru Çözüm Kampı"nın gerçekleştirilmesi.
|
2 |
6. ve 7. Sınıf öğrencilerine yönelik yaz çalışma takviminin planlanması ve takibinin yapılması. Afiş ve broşür çalışmalarıyla görünürlülüğünün sağlanması.
|
|
3 |
Öğrencilerin en çok zorlandıkları kavram ve konularla ilgili destekleyici çalışmaların gerçekleştirilmesi.
|
|
4 |
Öğrencilerin Dikkat ve Odaklanmalarını artırıcı çalışma ve semirlerinin yapılması. |
|
5 |
KTS'de belirtilen aylık çalışmaların uygulanması ve sisteme rapor girişinin yapılması. |
|
MAYIS |
1 |
LGS'de yer alan her dersten kavram bazlı daha önceki yıllarda çıkmış sorulardan oluşan kitapçığın hazırlanması ve öğrencilere dağıtılması.
|
2 |
Okullardaki rehberlik servislerinin sınav kaygısını azaltmaya yönelik öğrencilere seminerler düzenlemesi.
|
|
3 |
İmam Hatip Liselerinin sunduğu imkanları, mezunlarının başarılarını içeren bilgilendirici afiş ve tanıtım çalışmalarının yapılması.
|
|
4 |
Öğrencilerin en çok zorlandıkları kavram ve konularla ilgili destekleyici çalışmaların DYK'da uygulanması |
|
5 |
KTS'de belirtilen aylık çalışmaların uygulanması ve sisteme rapor girişinin yapılması. |
|
HAZİRAN |
1 |
Sınava kadar olan sürede sosyal medya hesaplarından sınav esnasında yapılması ve yapılmaması gereken hususlara dikkat çekici videoların yayınlanması.
|
2 |
Koçluk sisteminin değerlendirilmesi, Yıl boyunca yapılan çalışmaların ve elde edilen sonuçların raporlaştırılması. |
|
3 |
7. sınıftan 8. Sınıfa geçecek öğrencilere yönelik yaz kampı planının yapılması veli ve öğrencilere duyurulması |
|
4 |
8. Sınıf öğrencilerini yapılacak bir sınavın tüm içeriklerinin LGS provası şeklinde yapılması |
|
5 |
Sınavdan önce veli ve öğrencilerin telefonla aranıp motivasyonlarının yükseltilmesi |
|
|
6 |
Sınav sonrası, LGS 2022 sorularının çözüm videolarının ve sınav analizinin sosyal medya kanalları ile öğrencilerle paylaşılması.
|
|
7 |
Mesleki rehberlik kapsamında, tercih danışmanlığı faaliyetlerinin gerçekleştirilmesi. |
|
8 |
KTS'de belirtilen aylık çalışmaların uygulanması ve sisteme rapor girişinin yapılması. |