SINIF RUTİNLERİ, SINIFLARDA ORTAK DİL VE AİDİYET DUYGUSU OLUŞTURMA
Sınıf Rutinleri, öğrencilerin kendi öğrenme süreçlerinin sorumluluğunu almalarını destekleyen bir dizi uygulamadan oluşuyor. Sınıflarda rutinler oluşturmak öğrencileri kuralsızlıktan uzak tutabileceği gibi aynı zamanda beraberlik duygusunu da geliştirmektedir. Sınıflarda rutinler oluşturmak öğrencileri kuralsızlıktan uzak tutabileceği gibi aynı zamanda beraberlik duygusunu da geliştirmektedir. Aynı şekilde sınıflarda ortak dil ve aidiyet duygusu öğrencilerin okulu sevmesi ve eğitimin kalitesi için önemli etkenlerdir. Bu kapsamda okulumuzda bazı çalışmalar yapılmıştır.
Yapılan Çalışmalar:
1)Şube rehber öğretmenleri ile görüşülerek sınıf kuralları öğrenciler ile birlikte oluşturulmuştur.
2)Öğrencilerin birbirlerini tanımaları amacıyla rastgele isimler öğrencilere dağıtılarak birbirlerini isim belirtmeden tanıtmaları istenmiştir. Daha sonra birbirlerini tanıttıkları kağıtları sınıf panosuna asmışlardır. Ayrıca bütün sınıf öğrencileri kendi derslerine giren öğretmenleri ne kadar tanıdıklarına dair yazdıkları kağıdı da sınıf panosuna asmışlardır.
Bu çalışma sayesinde öğrenciler birbirlerine başkalarının gözünden bakabilmiş ve daha iyi bir sınıf ortamı oluşmuştur.
3)Yapılan bir diğer çalışma yine ortak dil ve aidiyet duygusu üzerine yapılmış olan "Bir lisan bir insan." adlı çalışmadır. Bu çalışmada okulumuza yeni gelen Pakistanlı öğrencimiz ile diğer öğrencilerimiz kendi dillerine ait sözcükleri birbirlerine öğretmişlerdir. Türk öğrenciler Pakistanlı öğrenciye bir kelime söylemiş öğrenci o kelimenin kendi dilinde karşılığına ve anlamına bakmıştır. Aynı uygulamanın tersi de yapılarak Türk öğrenciler Urduca kelime öğrenmiştir. Bu uygulama ile öğrenciler birbirlerini daha iyi anlamış ve Pakistanlı öğrencimizin sınıfa aidiyet duygusu gelişmiştir.
4) Günün değeri, günün önerisi, günün nedeni, günün hadisi, günün çözümü başlıkları üzerine etkinlikler yapılmıştır. Bu kapsamda her gün bir öğrenci o günün önemi üzerine bir yazıyı sınıfa asmıştır. O gün önemli bir tarih değilse hadis paylamıştır. Bu çalışma ile öğrencilerde araştırma ve sorumluluk alma bilinci geliştirilmeye çalışılmıştır.